تغذیه در دوران بارداری

1939

داشتن رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد. در طول این مدت، بدن به طور شدیدی به مواد معدنی و ویتامین‌ها احتیاج دارد. به گفته محققان، بدن به روزانه ۵۰۰ کالری اضافه‌تر نیز احتیاج دارد. در این مطلب به تعدادی از مهم‌ترین مواد غذایی در دوران بارداری اشاره می‌کنیم. ۱) لبنیات : در دوران بارداری با مصرف لبنیات کلسیوم و پروتئین اضافه جذب کنید. انواع ماست به ویژه ماست یونانی بسیار برای بانوان باردار مفید است. ۲) حبوبات : حبوبات منبع فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند. این مواد تمامی موادی هستند که بانوان در دوران بارداری به آن احتیاج دارند. ۳) ماهی سالمون : سالمون منبع سرشاری از امگا۳ و اسیدهای چرب است. با این حال به بانوان بردار توصیه می‌کنیم مصرف غذای دریایی را به ۱ روز در هفته محدود کنند. چرا که ماهی حاوی جیوه است و مصرف بیش از حد آن می‌تواند مضر باشد. ۴) انواع توت : توت‌ها منبع آب، ویتامین سی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند. ویتامین سی موجود در توت باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و مصرف آن اکیدا به بانوان باردار توصیه می‌شود. ۵) میوه خشک شده : میوه‌های خشک، بر خلاف تصور موجود دارای کالری بالا و ویتامین‌های متعددی هستند. با مصرف مقداری میوه خشک شده، مانند آلو خشک یا خرما، در روز می‌توانید پتاسیم و فیبر زیادی جذب کنید.

مطالب مرتبط