تاریخچه یک برند محبوب

899

تاریخچه نوتلا یک حکایت الهام بخش از تلفیق عشق و علاقه با انتخاب بسیار دقیق و پردازش بهترین مواد خام برای خلق یک محصول منحصر به فرد است. به همین دلیل است که در حال حاضر خانواده‌های زیادی در سرتاسر جهان روز خود را با لبخند و مالیدن نوتلا روی نان صبحانه شروع می‌کنند. پیترو فررو، یک کلوچه پز اهل پیمونت در ایتالیا، ماهرانه یک خمیر شیرین خلق کرد که از فندق، شکر و فقط مقدار کمی کاکائوی خام درست شده بود. او آن خمیر را به شکل یک قرص نان درآورد که بتوان آن را تکه تکه و با نان مصرف کرد و نام آن را 'گیندوجا' ، کاراکتر کارناوال مشهور محلی در آن زمان، گذاشت. در 14 ام ماه می سال 1946 شرکت فررو رسما تاسیس شد. میکله، پسر پیترو فررو نبوغ نوآورانه خود را به کار بست و با سعی و خطا دستورالعمل تهیه را بهبود داد و اولین شیشه کرم فندق و کاکائوی جدید را خلق کرد، هرچند که هنوز اسمی نداشت. بنابراین او دوباره خلاقیت خود را به کار بست و محبوبترین صبحانه جهان را ابداع کرد: نوتلا. نوتلا به آلمان راه یافت و آلمانی‌ها به سرعت عاشق این محصول خوشمزه شدند. شیشه‌های تازه با طراحی بدون نقص و تحسین شده نویدبخش یک پیروزی بزرگ شدند. نوتلا در اروپا بیشتر توسعه می‌یابد و با موفقیت بزرگ روانه بازار فرانسه می‌شود. نوتلا بعد از تسخیر اروپا عازم استرالیا شد و اولین کارخانه تولید نوتلا بیرون از اروپا در لیتگو نزیک به سیدنی افتتاح شد. در 29 ام ماه می سال ۲۰۰۵، 27854 نفر در گلزن کرشن در آلمان جمع شدند تا با نوتلا در بزرگترین ضیافت صبحانه که تا کنون برگزار شده شرکت کنند. این اتفاق به قدری بزرگ بود که در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. عصر شبکه‌های اجتماعی فرا رسید و اینترنت به مکانی برای اشتراک علایق و صحبت در مورد آن‌ها تبدیل شد. صفحه فیسبوک نوتلا بعد از یک سال به 10 میلیون طرفدار دست یافت.

مطالب مرتبط