سیاه قلم به سبک هایپر رئال چیست؟

فهیمه شریفی
فهیمه شریفی
| خواندن 5 دقیقه 02 اردیبهشت 1402
سیاه قلم به سبک هایپر رئال چیست؟

سیاه قلم یکی از انواع سبک‌های نقاشی است که در سال‌های اخیر توانسته بسیار موردتوجه قرار بگیرد و افراد زیادی به این سبک علاقه‌مند شده‌اند و به یادگیری و کار در این زمینه مشغول شده‌اند. اگرچه سیاه قلم خود یک سبک از نقاشی است، اما جالب است بدانید که در این سبک از سبک‌های مختلفی نیز استفاده می‌شود که می‌توانید باتوجه‌به مواردی که در سبک موردنظر مهم است، به نقاشی و خلق آثار جذاب و منحصربه‌فرد خودتان بپردازید.

سیاه قلم به سبک هایپر رئال، یکی از سبک‌های سیاه قلم است که می‌توانید از آن استفاده کنید و اصول این سبک را یاد بگیرید تا آثار بسیار فوق‌العاده و جذاب را خلق کنید و کاری کنید که نقاشی‌های شما واقعی‌تر به نظر برسند.

اما سؤالی که وجود دارد این است که سبک هایپر رئال چیست؟ سیاه قلم به این سبک چه تفاوتی با سیاه قلم به‌صورت معمولی دارد؟ چطور می‌توانید این سبک را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید تا نقاشی‌های جذاب‌تری را ترسیم کنید؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد هنر سیاه قلم به سبک هایپر رئال صحبت کنیم و بگوییم که این سبک چیست و چه خصوصیاتی دارد و چطور می‌توانید نقاشی‌های خودتان را با این سبک، طراحی کنید و نقاشی‌های جذاب‌تر و زیباتری را خلق کنید.

اگر به دنبال یادگیری سیاه قلم به سبک هایپر رئال هستید و دوست دارید با خصوصیات و ویژگی‌های این سبک بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

سیاه قلم به سبک هایپر رئال

 

سیاه قلم به سبک هایپر رئال چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به‌صورت جزئی هنر سیاه قلم به سبک هایپر رئال را بررسی کنید، بهتر است که سبک هایپر رئال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با آن آشنا شوید و درک بهتری را از این هنر داشته باشید.

احتمالاً در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، کلیپ‌هایی را دیده‌اید که عکس خاصی را به تصویر می‌کشد و شما فکر می‌کنید که عکس موردنظر از یک شی واقعی یا یک انسان گرفته شده است و کاملاً واقعی است؛ اما بعد متوجه می‌شوید که آن عکس تنها یک نقاشی است؛ اما به‌گونه‌ای ترسیم شده که هیچ تفاوتی با واقعیت ندارد.

این سبک همان هایپر رئال در نقاشی است. هایپر رئال به سبکی گفته می‌شود که در آن نقاشی‌ها به واقعیت بسیار نزدیک هستند. به این سبک، واقع‌گرایی افراطی یا هایپر رئال گفته می‌شود.

در چنین سبک‌هایی معمولاً نقاشی به‌گونه‌ای است که با عکس تفاوت زیادی ندارد و هرکسی با دیدن آن فکر می‌کند که نقاشی موردنظر یک عکس واقعی است؛ اما با توجه بیشتر می‌تواند متوجه نقاشی بودن آن بشود.

در سیاه قلم به سبک هایپر رئال نیز نقاشی‌ها به همین صورت پیاده‌سازی می‌شوند و تنها تفاوت آنها با نقاشی عادی این است که در سیاه قلم تنها از رنگ‌های سیاه‌ و سفید استفاده می‌شود و رنگ‌های دیگری به کار گرفته نمی‌شوند.

در یکی از نوشته‌های مجله تاندوری، درباره روش کسب درآمد از هنر نقاشی سیاه قلم صحبت کردیم و به شما پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید تا با این هنر زیبا و پرطرفدار بیشتر آشنا شوید.

 

سیاه قلم هایپر رئال

 

خصوصیات سیاه قلم به سبک هایپر رئال چیست؟

در ادامه با هم برخی از ویژگی‌های سبک هایپر رئال را بررسی می‌کنیم که در این سبک از نقاشی باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید نقاشی سیاه قلم به سبک هایپر رئال را خلق کنید.

برای نقاشی کردن به سبک هایپر رئال، موارد زیر را رعایت کنید:

1- تأکید روی جزئیات:

سبک هایپر رئال، همان‌طور که از نامش پیداست، روی جزئیات تمرکز زیادی دارد و مانند سبک‌های دیگر به‌صورت کلی یک نقاشی را رسم نمی‌کنید. به همین خاطر است که نقاشی بسیار واقع‌گرایانه‌تر نسبت به سبک‌های دیگر خواهد بود و به واقعیت نزدیک‌تر است.

البته این موضوع باعث می‌شود که نقاشی هایپر رئال نسبت به سبک‌های دیگر از شما وقت بیشتری بگیرد، اما در نهایت می‌توانید نقاشی خودتان را حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر بکشید و نتیجه کار زیباتر خواهد بود.

 

2- استفاده از عناصر اضافی:

سیاه قلم به سبک هایپر رئال، همان‌طور که گفتیم یک سبک جزئی‌تر است و به همین خاطر نمی‌توانیم بگوییم که یک سبک مینیمال محسوب می‌شود. بلکه در این سبک علاوه بر عناصر اصلی نقاشی، از عناصر اضافی دیگری نیز استفاده می‌شود تا نقاشی در نهایت واقعی‌تر به نظر برسد.

عناصری مانند نورپردازی خاص، سایه‌ها و… مواردی هستند که استفاده از آنها باعث می‌شود که بتوانید در نهایت نقاشی خاص و جذابی را خلق کنید که بسیار واقعی‌تر و جذاب‌تر نسبت به نقاشی‌های معمولی است.

نکته جالبی که وجود دارد این است که خیلی اوقات ممکن است این عناصر اضافی به چشم نیایند و نتوانیم در نقاشی به‌صورت کلی آنها را مشاهده کنیم، اما مهم تأثیری است که روی دیده‌شدن نقاشی می‌گذارند و این موضوع همان جزئیات و ریزه‌کاری‌هایی است که در سبک هایپر رئال رعایت می‌شود.

 

3- رعایت اصول عکاسی:

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما جالب است بدانید که در سبک هایپر رئال، علاوه بر اینکه شما باید اصول یک نقاشی حرفه‌ای و جذاب را رعایت کنید، نیاز است که اصول عکاسی و محدودیت‌های موجود در دوربین‌های دیجیتال را نیز به کار ببرید تا در نهایت نقاشی شما واقعی‌تر به نظر برسد و به عکس‌های دیجیتال نزدیک‌تر باشد.

مواردی مانند عمق میدان، دامنه تمرکز و… مواردی هستند که کمک می‌کنند شما بتوانید یک نقاشی واقعی‌تر و جذاب‌تر را خلق کنید. همچنین نورپردازی در سیاه قلم به سبک هایپر رئال بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود که نقاشی شما واقعی‌تر و جذاب‌تر دیده شود.

 

4- موضوعات متنوع:

در نقاشی به سبک‌های مختلف، قطعاً محدودیت‌هایی برای انتخاب موضوع وجود دارد و شما نمی‌توانید در مورد هر موضوعی نقاشی خودتان را بکشید و به همین خاطر کمی محدود می‌شوید.

اما خوشبختانه در سبک هایپر رئال، این موضوع وجود ندارد و شما به موضوعات خاصی محدود نمی‌شوید و می‌توانید نقاشی خودتان را در موضوعات مختلف توسعه دهید.

مثلاً شما می‌توانید در موضوعات مختلفی مانند پرتره، طبیعت، تصاویر خیالی و ذهنی، مناظر طبیعی، مناظر شهری، موضوعات سیاسی و اعتراضی از این سبک استفاده کرده و نقاشی‌هایی بسیار خاص را ترسیم کنید.

 

سیاه قلم به سبک هایپر رئال

 

دوست دارید اصول نقاشی به سبک هایپر رئال را یاد بگیرید و از این راه کسب درآمد کنید؟

اگر به سیاه قلم به سبک هایپر رئال علاقه‌مند هستید و دوست دارید که این هنر خاص را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرید تا بتوانید آثار جذاب و منحصربه‌فردی را خلق کنید، از شما دعوت می‌کنیم که سری به دوره‌های آموزشی تاندوری بزنید تا بتوانید با این سبک به صورت کامل آشنا شوید. با شرکت در دوره نقاشی به سبک هایپررئال، شما تمام موارد مهم را یاد می‌گیرید و می‌توانید شروع به نقاشی کنید. با تمرین و تکرار، مهارت شما در طراحی و نقاشی بیشتر می‌شود و می‌توانید مناظر زیبا و تصاویر زیبایی را به تصویر بکشید. پس از مدتی، می‌توانید سفارش بگیرید و شروع به کسب درآمد کنید.

 

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد سیاه قلم به سبک هایپر رئال صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً سبک هایپر رئال چیست و سیاه قلم به سبک هایپر رئال چگونه انجام می‌شود. همچنین با هم خصوصیات و ویژگی‌های خاص این سبک را بررسی کردیم تا بتوانید با آنها آشنا شوید و بدانید که این سبک چطور انجام می‌شود و چه مواردی را باید در نقاشی‌های هایپر رئال رعایت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با هنر سیاه قلم به سبک هایپر رئال آشنا شوید و بتوانید با استفاده از این هنر، نقاشی‌های بی‌نظیری را خلق کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند کاربردهای رزین اپوکسی برای ساخت انواع زیورآلات را در وبلاگ تاندوری بخوانید و با هنر خوشنویسی برجسته آشنا شوید.

برای شما